Blackboard Academic Suite
Cercetari de marketing Licenta 2009 iunie
_B___ 1. Ce se poate spune daca coeficientul lui Spearman ia valoarea din ce in ce mai aproape de +1: 154, VALIDAT a. arata o legatura puternica b. intensitatea corelatiei dintre cele doua variabile considerate este mai puternica si directa c. arata o legatura indirecta d. coeficientul de contingenta nu poate lua niciodata valoarea +1
_C___ 2. În ce categorie se poate incadra un produs, din punct de vedere al aplicarii metodei de analiza a portofoliului BCG, stiind ca are o cota relativa de piata de 1,99, comercializat pe o piata a carei rata de crestere este de 4%: 288, VALIDAT a. dileme b. vedete c. vaci de muls d. pietre de moara _D___ 3. Ce se poate spune de legatura dintre doua variabile stiind ca in urma calculelor coeficientul lui Kendall a rezultat “0,78”: 154, VALIDAT a. legatura indirecta b. legatura indirecta si puternica c. legatura indirecta si slaba d. legatura directa si puternica e. datele sunt insuficiente pentru a putea concluziona _E___ 4. Entitatile economice care formeaza macromediul unei companii sunt: 88, VALIDAT 1.factorii politici si legislativi 2.furnizorii 3.factorii sociali 4.distribuitorii 5.clientii 6.factorii economici 7.factorii tehnologici 8.concurentii a. 1,2,3,4 b. 1,5,7,8 c. 2,4,5,8 d. 2,3,5,7 e. 1,3,6,7 _B___ 5. Nu este model de studiere a comportamentului consumatorului: 121, VALIDAT a. Modelul Engel-Kollat-Blackwell; b. Modelul Arthur D. Little;. c. Modelul Nicosia d. Modelul Howard - Sheth; A____ 6. Metoda BELSON se utilizeaza in cercetari referitoare la: 42, VALIDAT a. segmentarea pietei; b. comportamentul consumatorului;. c. previziuni de marketing; d. studierea preturilor _C___ 7. Coeficientul lui GINI, in cazul cercetarilor de marketing, exprima:102, GRILE LIC 2009 a. semnificatia statistica a diferentelor dintre grupuri b. gravitatia comerciala c. gradul de concentrare spatiala a activitatii de piata d. tendinta centrala a unui fenomen D____ 8. In cazul scalei nominale, pentru testarea semnificatiei statistice a diferentelor dintre grupuri, la un tabel de contingenta de tipul 2x2, in cazul in care N este de 25 si este 3 atunci se foloseste: a. testul b. coeficientul de contingenta c. coeficientul lui Spearman de corelatie a rangurilor d. testul probabilitatii exacte a lui Fisher _B___ 9. Modelul Nicosia se utilizeaza in: 48, VALIDAT a. segmentarea pietei b. comportamentul consumatorului c. previziuni de marketing d. studierea preturilor A____ 10. Face parte din metodele calitative de previziune: a. metoda lanturilor Markov b. metoda regresiei c. metoda mediilor mobile centrate d. analiza seriilor dinamice _C___ 11. Nivelul dobanzilor si rata inflatiei sunt indicatori: a. avansati c. intarziati b. concomitenti d. statistici A____ 12. Coeficientul de contingenta este utilizat pentru masurarea corelatiei in cazul scalei: a. nominale b. ordinale c. interval d. proportionale C____ 13. Intrebarea dintr-un chestionar “Care este opinia dvs. privind calitatea pixurilor Mont Blanc? * foarte buna * nici-nici * foarte slaba” este tip de scala: a. nominala b. ordinala c. interval d. proportionala D____ 14. Interviul in profunzime este: 159, VALIDAT a. o ancheta directa b. metoda cantitativa de cercetare c. o tehnica simulativa d. o metoda directa de cercetare calitativa _D___ 15. Care dintre urmatoarele instrumente de analiza statistica a informatiilor corespund scalei nominale: a. coeficientul de corelatie al lui Spearman, grupul modal, testul U b. Testul U, coeficientul de elasticitate, grupul modal c. testul Student, grupul modal, testul Fisher d. coeficientul de contingenta, grupul modal, testul C____ 16. Mediana poate fi utilizata pentru: 11, VALIDAT a. masurarea corelatiei in cazul scalei proportionale b. testarea semnificatiei statistice a diferentelor dintre grupuri in cazul scalei interval c. determinarea tendintei centrale in cazul scalelor ordinale d. analiza statistica a scalelor neparametrice _B___ 17. Cercetarile care au in vedere testarea si validarea metodelor statistice de analiza si previziune, sunt cercetari: 64, VALIDAT a. exploratorii b. instrumentale d c. descriptive d. predictive A___ 18. Scala interval are una din urmatoarele caracteristici: 119, VALIDAT a. nu are origine unica f(x) = ax + b b. nu are intervale egale c. nu permite transformari de tipul d. nu permite masurarea distantelor A_ 19. Gradul de semnificatie a diferentelor de opinie intre subiectii unui esantion de 200 de pesoane, in functie de varsta, a fost analizat cu ajutorul testului . În cazul in care valoarea teoretica este de 3,502, pentru ce valoare calculata a lui ipoteza nula este acceptata: a. 3,500 b. 3,506 c. 3,8 d. 4,092 C____ 20. Într-o cercetare de piata ce urmareste studierea modului de apreciere a ziarului Libertatea in functie de varsta, s-a utilizat testul . Valoarea calculata a lui este 5,998, iar cea tabelata pentru un nivel de semnificatie de 0,05 si 2 grade de libertate este 5,995. În acest caz: a. ipoteza nula se accepta b. nu exista diferente in functie de varsta in modul de aprecierea al ziarului c. ipoteza nula nu se accepta d. exista diferente in functie de varsta in modul de aprecierea al ziarului, dar sunt nesemnificative e. exista diferente in functie de varsta in modul de aprecierea al ziarului si sunt importante E____ 21. Care este opinia unui esantion de 200 de persoane privind produsele Samsung, stiind ca in urma unei anchete de piata, la intrebarea referitoare la caracteristica “sunet”a produselor s-a utilizat Scala lui Likert, iar in urma calculelor s-a obtinut valoarea “-0,25”: a. usor favorabila b. nici favorabila-nici nefavorabila c. usor nefavorabila d. s-a gresit la calcule e. nu se pot trage concluzii datele fiind insuficiente _D___ 22. Ce semnificatie are valoarea zero pentru coeficientul de contingenta: 79, GR LIC 2008 a. exista o legatura slaba intre variabile b. exista o legatura slaba si directa intre variabile c. exista o legatura slaba si inversa intre variabile d. inexistenta legaturii intre variabile e. coeficientul de contingenta nu ia niciodata aceasta valoare E____ 23. În cadrul modelului STP, pozitionarea (P) presupune: 282, VALIDAT a. identificarea segmentului si variabilelor de segmentare b. descrierea profilului segmentelor rezultate c. evaluarea atractivitatii fiecarui segment d. selectarea segmentului tinta e. identificarea pozitionarii pentru fiecare segment tinta, aplicarea mixului de marketing si selectarea, dezvoltarea si comunicarea cu fiecare segment pozitionat B____ 24. Panelul reprezinta un esantion .......... asupra caruia se directioneaza cercetarea, fiind supus investigarii periodice, la intervale de timp fixe, supunand atentiei aceleasi teme sau teme diferite de cercetare. a. variabil b. fix c. mobil d. limitat D____ 25. Mediul intern al firmei este parte a: a. micromediului intreprinderii b. macromediului intreprinderii c. micromarketingului d. mediului de marketing _C___ 26. Furnizorii de mijloace materiale, furnizorii de resurse banesti, furnizorii de forta de munca si furnizorii de informatii se inscriu in categoria elementelor care definesc: 87 APL, VALIDAT a. mediul intern al firmei; b. mediul concurential al firmei;. c. micromediul firmei; d. macromediul firmei A___ 27. Care dintre urmatoarele este considerata metoda calitativa de previziune: 132 a. tehnica Delphi;; b. metoda Mayer;. c. metoda PERT d. metoda Lanturilor Markov B__ 28. Care dintre urmatoarele metode este o metoda cantitativa de previziune: 124 APL, 309 MANUAL a. metode cauzale de previziune;; b. analiza seriilor dinamice;. c. metoda evenimentelor precursoare d. metoda Brainstorming _B___ 29. Un produs care are rata de crestere a pietei de 5% si cota relativa de piata de 1,5 in ce categorie de produse se incadreaza conform matricei BCG ( Boston Consulting Group): 288 MANUAL a. pietre de moara; b. vaci cu lapte; c. dileme; d. vedete. A _ 30. Este adevarat ca studiile despre comportamentul consumatorului au aratat ca: 120 APL, VALIDAT a. obiceiurile de consum au o stabilitate mai mare in timp decat deprinderile de cumparare, ceea ce inseamna ca influenta lor solicita un efort educational si promotional mai intens; b. obiceiurile de cumparare au o stabilitate mai mare in timp decat obiceiurile de consum; c. obiceiurile de consum si deprinderile de cumparare sunt unul si acelasi concept; d. obiceiurile de consum nu influenteaza deloc deprinderile de cumparare _D___ 31. Micromediul influenteaza activitatea intreprinderii: 87 APL, VALIDAT a. direct, slab si permanent; b. indirect, permanent si puternic;. c. indirect, slab si pe termen lung; d. direct, permanent si puternic _B___ 32. Concurenta dintre intreprinderi care apar pe piata cu bunuri identice sau diferentiate semnificativ, destinate satisfacerii acelorasi nevoi se numeste: 91 APL, VALIDAT a. concurenta generica; b. concurenta de marca; c. concurenta la nivel de industrie; d. concurenta formala. _B___ 33. Este forma de concurenta neloiala: 92 APL a. concurenta generica; b. concurenta parazitara; c. situatia de monopol bilateral; d. concurenta pura. B___ 34. Din punct de vedere al tehnicilor de previziune utilizate, teoria si practica de marketing au consacrat doua metode: 123, VALIDAT a. macroeconomice si microeconomice b. cantitative si calitative c. pe tremen scurt si pe termen lung d. optimiste si pesimiste B___ 35. Obtinerea de avantaje ca urmare a confuziei care poate apare intre activitatea proprie a unei firme si a concurentilor (confuzie de marci) este cunoscuta ca practica sub numele de: VALIDAT a. denigrarea concurentei b. concurenta parazitara c. concurenta ilicita d. concurenta imperfecta _B___ 36. Stiind ca rata de crestere a pietei este de 10,5%, cat ar trebui sa fie cota relativa de piata pentru ca produsul sa fie considerat in stadiul de vedeta, conform modelului B.C.G.: 288 a. 10% b. 1,5 c. 12% d. 0,5 D____ 37. Daca in urma calcularii coeficientului de elasticitate rezulta o valoare negativa atunci se poate spune ca intre cele doua variabile analizate exista o legatura: a. directa b. puternica c. slaba d. inversa _A___ 38. Masurarea corelatiei dintre doua variabile sa realizat cu ajutorul coeficientului lui Spearman, iar valoarea acestuia a rezultat “0,35”. Cum interpreteaza departamentul de marketing acest rezultat? a. exista o legatura directa si slaba intre ele doua variabile b. exista o legatura directa si puternica intre ele doua variabile c. exista o legatura indirecta si slaba intre ele doua variabile d. exista o legatura indirecta si puternica intre ele doua variabile A____ 39. Daca s-a utilizat scala nominala, pentru caracterizarea tendintei centrale se va calcula: a. grupul modal b. media aritmetica ponderata c. mediana d. metoda comparatiilor perechi A__ 40. Cand ??2 NU se poate aplica? 77 apl a. atunci cand frecventele care se asteapta sa rezulte din observare nu trebuie sa aiba valori prea mari (de regula mai mari decat 5) b. atunci cand frecventele care rezulta din observare nu trebuie sa aiba valori mai mici de5 c. atunci cand frecventele care se asteapta sa rezulte din observare nu trebuie sa aiba valori prea mici, iar efectivul colectivitatii cercetate sa fie de cel putin 40 de subiecti d. nici un raspuns corect, testul ??2 se poate utiliza tot timpul in cazul scalelor nominale _D___ 41. Nu este componenta a micromediului: a. concurentii b. organismele publice c. bancile d. legislatia B____ 42. Investigarea mediului economico-social este: a. usor de realizat de catre orice companie in conditiile unui orizont mic de timp b. functie premisa a marketingului c. o metoda statistico-matematica de analiza d. un atribut al managementului modern _C___ 43. Dorintele oamenilor sunt: 7, VALIDAT a. derivate din natura umana b. o trasatura psihologica a oricarui individ c. o forma de manifestare a nevoilor umane d. o dimensiune a comportamentului consumatorului C____ 44. Cu ajutorul cercetarilor de marketing, compania obtine: a. o crestere insemnata a profitului b. vanzarea produselor noi c. date specifice nerepetitive necesare sistemului informational de marketing d. o promovare a imaginii de marca _A___ 45. Cercetarile de marketing sunt: 9 a. parte a cercetarilor economice b. mai cuprinzatoare decat cercetarile economice c. mai restranse decat orice alte forme de cercetare stiintifica d. parte a procesului de formare a cererii _A___ 46. Scala preferata de respondenti este: 66 a. scala nominala b. scala ordinala c. scala interval d. scala proportionala _D__ 47. Investigarea preliminara, etapa in organizarea si desfasurarea cercetarilor de marketing, consta in: a. identificarea problemei, definirea scopului cercetarii, elaborarea ipotezelor de lucru b. definirea scopului cercetarii, elaborarea ipotezelor de lucru si estimarea valorii informatiei c. identificarea problemei, definirea scopului cercetarii, elaborarea ipotezelor de lucru d. identificarea problemei, definirea scopului cercetarii, elaborarea ipotezelor de lucru si estimarea valorii informatiei B____ 48. In cazul scalei nominale, regula aplicabila este ca toti membrii unei clase au aceeasi caracteristica si: a. are origine unica b. sunt reprezentati prin acelasi numar sau simbol c. permite ordonari intre clase d. are intervale egale B____ 49. Din grupa scalelor de evaluare a atitudinii fac parte urmatoarele scale: a. scala cu suma constanta, scala Stapel, scala Likert b. diferentiala semantica, scala Stapel, scala Likert c. diferentiala semantica, scala procentuala, scala comparatiilor perechi d. scala nominala, scala Stapel, scala Likert _C___ 50. Din punct de vedere al reactiei lor atunci cand sunt atacati, concurentii pot fi: VALIDAT 1. concurenti relaxati (pasivi) 2. concurenti de tip oligopol 3. concurenti selectivi 4. concurenti de tip monopson 5. concureti tigru a. 1+2+3 b. 2+3+4 c. 1+3+5 d. 3+4+5 B____ 51. Din punct de vedere al tehnicilor de previziune utilizate, teoria si practica de marketing au consacrat doua metode: VALIDAT a. macro-economice si microeconomice b. cantitative si calitative c. pe termen scurt si pe termen lung d. optimiste si pesimiste _C___ 52. Etapa imediat premergatoare executarii cercetarii in cadrul procesului cercetarii de marketing este: a. investigarea preliminara b. elaborarea ipotezelor de lucru c. elaborarea programului de cercetare d. analiza si interpretarea datelor _C___ 53. Nu este etapa a procesului cercetarii de marketing: VALIDAT a. investigarea preliminara b. redactarea studiului si elaborarea concluziilor c. selectia ideilor d. elaborarea programului de cercetare C____ 54. Nu este adevarat enuntul: a. tipurile de scala sunt in numar de patru: nominala, ordinala, interval, proportionala b. tipul de scala preferat de cercetatori este scala proportionala c. intre tipurile de scala si metodele de scalare nu exista nici o diferenta d. scala lui Likert este scala ordinala _C___ 55. Prelucrarea datelor culese cu ajutorul diferentialei semantice conduce la informatii specifice scalelor tip: a. nominale b. ordinale c. interval d. proportionale __D__ 56. Gradul in care un proces de scalare este lipsit atat de erori sistematice, cat si variabile se numeste: a. relevanta b. puritate c. validitate d. acuratete C____ 57. Testul este folosit pentru: a. realizarea unei estimari a variabilelor masurate cu scala nominala b. evaluarea diferentelor dintre variabile masurate cu scala ordinala c. testarea semnificatiei statistice a diferentelor dintre grupuri in cazul variabilelor masurate cu scala nominala d. evidentierea legaturilor cauzale dintre variabile masurate cu scala ordinala _C___ 58. Informatiile secundare reprezinta: a. informatii obtinute special pentru a servi scopului cercetarii aflate in derulare b. informatii care servesc indeplinirii obiectivelor secundare ale unei cercetari c. informatii obtinute pentru alte scopuri decat cel al cercetarii in cauza d. inforatii care se obtin in mod repetat de la acelasi esantion de subiecti _B___ 59. O metoda de obtinere a informatiilor in cercetarile de marketing o reprezinta: a. metoda Belson b. cercetarea directa c. analiza factoriala d. cercetarea indirecta B____ 60. Tipul de ancheta utilizat, cu precadere in domeniul pietei de afaceri, ale carei particularitati importante sunt: tematica si obiectivele cu caracter mai general, conturandu-se si detaliindu-se pe masura desfasurarii cercetarii, marimea esantionului fiind reprezentat atat de firme, cat si de persoanele din firma incluse in esantion (pana la 50 de persoane) poarta numele de: a. ancheta selectiva b. ancheta in profunzime c. panel d. observare D____ 61. Situatia in care o intreprindere turistica se afla in concurenta cu una profilata pe vanzarea de bunuri de folosinta indelungata, anumite categorii de consumatori fiind obligate de nivelul redus al veniturilor sa opteze intre cumpararea unor bunuri si efectuarea unei calatorii turistice, se numeste: a. concurenta la nivel de industrie b. concurenta de marca c. concurenta formala d. concurenta generica A____ 62. Calculati indicele de difuziune stiind ca in evaluarea conjuncturii unei piete sunt utilizati 20 indicatori, dintre care 4 sunt in scadere, 6 stagneaza si 10 sunt in crestere. a. 0,3 (30%) b. 0,9 (90%) c. 0,4 (40%) d. 25% B____ 63. Sunt considerati concurenti buni: VALIDAT a. concurentii care reactioneaza numai in anumite situatii concurentiale, atunci cand apreciaza ca actiunile anumitor firme le lezeaza interesele; b. concurentii care respecta regulile jocului,isi limiteaza actiunile la un anumitsegment si evalueaza impactul acestora asupra pietei; c. concurentii cu potential ridicat, capabili sa influenteze evolutia pietei; d. concurentii care se adreseaza acelorasinevoi, cu produse similare sau identice. A____ 64. Prezentarea verbala a rezultatelor cercetarii trebuie realizata de: VALIDAT a. coordonatorul echipei de cercetare b. directorul companiei care a realizat cercetarea c. oricine cunoaste raportul si a participat la efectuarea cercetarii d. directorul de marketing al firmei beneficiare B____ 65. Legea gravitatiei comerciale tine cont de: 104, GR LIC 2008 a. numarul de localitati unde o firma are cate o sucursala si de ponderea fiecarei sucursale in totalul volumului vanzarilor firmei b. numarul locuitorilor centrelor si de distanta dintre localitatea cercetata si centre c. numarul locuitorilor centrelor si pretul mediu al fiecarui produs achizitionat d. numarul locuitorilor centrelor si de distanta dintre localitatea cercetata si centre si de pretul mediu al fiecarui produs achizitionat D____ 66. Este metoda de cercetare calitativa: 148, GR LIC 2008 a. ancheta directa b. experimentul c. observarea d. tehnica asociativa e. simularea C____ 67. Alegerea surselor de informatii face parte din urmatoarea etapa a procesului de cercetare de marketing: VALIDAT a. investigarea preliminara b. elaborarea ipotezelor de lucru c. elaborarea programului de cercetare d. executarea cercetarii C____ 68. Cercetarea de marketing poate fi definita astfel: 8, VALIDAT a. un proces de investigare computerizata a pietei si stabilire a coordonatelor acesteia; b. un ansamblu de activitati prin care, cu ajutorul unor concepte,metode si tehnici stiintifice de inevstigare se realizeaza masurarea, culegerea si interpretarea informatiilor de marketing c. un ansamblu de activitati prin care, cu ajutorul unor concepte, metode si tehnici stiintifice de investigare se realizeaza masurarea, culegerea, analiza si interpretarea informatiilor de marketing d. un domeniu nou, care este in plin proces de restructurare si definire conceptuala si metodologica C____ 69. Tehnica Delphi, ca previziune calitativa este intemeiata pe: VALIDAT a. teste si experimente b. previzionarea volumului vanzarilor c. interviu d. simulare B____ 70. Punerea in circulatie de catre o firma a unor afirmatii inexacte despre activitatea firmelor concurente reprezinta o practica care se numeste: VALIDAT a. concurenta parazitara b. denigrarea concurentilor c. concurenta ilicita d. concurenta loiala C____ 71. In urma calculelor, departamentul de marketing al unei firme a aflat coeficientul de concentrare GINI ca avand valoarea “0,14”. Cum poate fi interpretat acest rezultat: a. firma are putine avantaje competitive b. migratia cererii este mare c. gradul de concentrare a activitatii firmei pe piata este redus d. ipoteza nula se respinge existand diferente intre cele doua variabile analizate A____ 72. Coeficientul lui GINI nu poate atinge niciodata valoarea: a. - 1 b. 0 c. 0,5 d. + 1 C____ 73. In conditia aplicarii testului ??2 , pentru un tabel de contingenta de tipul 7x7, numarul gradelor de libertate este egal cu: a. 7 b. 14 c. 36 d. 42 B____ 74. Modelul Howard-Sheth se utilizeaza pentru: a. determinarea tendintei centrale in cazul variabilelor ordinale b. comportamentul consumatorului c. previziuni de marketing pe termen lung d. analiza univariata a variabilelor interval A____ 75. Pentru o firma de constructie, bancile fac parte din: a. micromediu b. mediul economic c. macromediu d. mediul institutional _D___ 76. În ce etapa a procesului decizional de cumparare poate apare disonanta cognitiva? a. decizia de achizitionare b. recunoasterea nevoii c. cautarea informatiilor d. comportamentul post-cumparare A____ 77. Pentru un tabel de contingenta de tipul 6X6 coeficientul de corelatie a rangurilor al lui Kendall poate lua valori in intervalul: a. -1, 1 c. 0,1) b. (-1,0 d. 0,1 C____ 78. În cazul unui esantion neexhaustiv, atunci cand ponderea componentelor esantionului care au caracteristica studiata este dificil de estimat se ia valoarea de: a. 0,35 b. 0,40 c. 0,50 d. 0,55 C___ 79. Valoarea maxima a erorii limita acceptata in cazul unui esantion neexhaustiv este de: VALIDAT a. 1% b. 3% c. 5% d. 8% A____ 80. Teoretic, concurenta ideala presupune existenta in cadrul pietei a urmatoarei conditii: a. atomicitate b. eterogenitatea produsului c. imobilitatea factorilor de productie d. putini producatori _A___ 81. Este element al macromediului firmei: a. rata natalitatii b. concurenta c. clientii d. organismele publice A____ 82. Intrebarea “Va amintiti sa fi vizionat, in cursul saptamanii, spotul publicitar la Dacia Logan? o DA o NU” este scala: a. nominala b. ordinala c. interval d. proportionala B____ 83. Este obiectiv al oricarui chestionar de marketing: a. orice chestionar trebuie sa aiba intre 15 si 20 de intrebari b. un chestionar trebuie sa minimizeze erorile de raspuns c. orice chestionar trebuie sa poata fi completat in totalitate si doar de operatorul de interviu d. orice chestionar trebuie sa fie complex si elaborat impreuna cu operatorul de interviu A____ 84. Una dintre caracteristicile esentiale ale metodelor calitative de cercetare se refera la faptul ca: a. sunt supuse investigatiei esantioane de dimensiuni mici, nereprezentative din punct de vedere statistic, dar foarte rigurosselectionate b. utilizeaza un bogat instrumentar statistic c. cercetatorul este interesat sa obtina informatii reprezentative din punct de vedere statistic d. sunt obtinute date de natura cantitativa, masurabile cu ajutorul scalei de tip interval A____ 85. Metoda de esantionare a carei principala caracteristica este aceea ca ofera tuturor unitatilot colectivitatii investigate aceeasi sansa de a fi selectate si incluse in componenta esantionului este: a. esantionarea simpla aleatoare b. esantionarea prin metoda cotelor c. esantionarea prim metoda bulgarelui de zapada d. esantionarea orientata C____ 86. In cercetarile de marketing, principiul icebergului inseamna ca: a. nu se cunoaste de la inceput ce metoda de culegere a informatiilor este mai bine sa se utilizeze, intai se foloseste observarea si apoi celelalte metode b. chestionarul nu poate fi validat de la inceput, el trebuie mai intai testat pe grupuri mai mici c. problemele hotaratoare sunt rareori vizibile imediat d. nu se cunosc niciodata costurile exacte ale unei cercetari, acestea se afla la asarsitul cercetarii A____ 87. Metoda calitativa de previziune prin care se realizeaza un consens de opinii din partea unui grup de experti, solicitati sa faca previziuni in legatura cu evolutia unei anumite variabile poarta numele de: VALIDAT a. tehnica Delphi b. tehnica Brainstorming c. metoda analogiilor d. metoda juriului format din executiv A____ 88. Ca limita a metodei observarii poate fi considerata: 17, VALIDAT a. focalizarea asupra comportamentului public b. obtinerea de informatii care nu pot fi verbalizate cu usurinta c. erarea de reamintire care poate apare atunci cand se doreste aflarea modului de informare in achizitionarea unui produsului d. eroarea datorata modului incorect de formulare a intrebarilor A____ 89. Cercetarea de marketing al carei scop principal este stabilirea coordonatelor fenomenului cercetat este o cercetare: 13, VALIDAT a. exploratorie b. instrumentala c. descriptiva d. predictiva A____ 90. Metoda PERT- derivat, ca metoda calitativa de previziune, se utilizeaza atunci cand: 312, VALIDAT a. previziunea trebuie realizata intr-un timp scurt b. previziunea se realizeaza pe o perioada nedeterminata de timp c. se completeaza cu metoda lanturilor Markov d. previziunea se realizeaza pe o perioada de 5 ani E____ 91. Care este opinia unui esantion de 200 de persoane privind produsele Samsung, stiind ca in urma unei anchete de piata, la intrebarea referitoare la caracteristica “pret” a produselor s-a utilizat Scala lui Stapel, iar in urma calculelor s-a obtinut valoarea “0,2”: 63 APL a. foarte favorabila b. favorabila c. usor favorabila d. nici favorabila-nici nefavorabila e. datele sunt insuficiente pentru a trage concluzii C____ 92. Fluctuatiile inregistrate de cerere si oferta intr-o anumita perioada de timp, tendintele de ansamblu exprimate de raportul dintre ele si efectele pe care le genereaza formeaza: a. mediul de marketing extern b. mediul de marketing intern c. conjunctura pietei d. micromediul e. macromediul A____ 93. Motivatiile care determina cumpararea unei anumite marci se numesc: 119, VALIDAT a. motivatii secundare b. motivatii primare c. motivatii externe d. motivatii sistematice B____ 94. Nu este metoda calitativa de previziune: 308, VALIDAT a. metoda evenimentelor precursoare; b. metoda naiva de previziune; c. metoda PERT derivat; d. metoda lanturilor Markov. C____ 95. Coeficientul de corelatie statistica a lui Pearson se poate utiliza pentru: a. determinarea tendintei centrale in cazul scalelor ordinale b. aflarea tendintei spre consum a populatiei migratoare c. masurarea diferentelor dintre alternative masurate prin scale metrice d. analiza univariata in cazul variabilelor masurate prin scala interval A____ 96. A creat un model de comportament al consumatorului care ii poarta numele: a. Nicosia b. Belson c. Edgeworth d. Fisher _ B___ 97. Cele doua forme de concurenta directa sunt: a. concurenta de marca, concurenta formala b. concurenta de marca, concurenta la nivel de industrie c. concurenta formala, concurenta generica d. concurenta generica, concurenta la nivel de industrie A____ 98. Resursele naturale si progresul tehnic sunt factori care determina conjunctura pietei: a. de durata b. cu actiune ciclica c. sezonieri d. intamplatori B____ 99. Pentru un tabel de contingenta, de tipul 4 X 4, numarul gradelor de libertate este de: a. 6 b. 9 c. 12 d. 16 D____ 100. In cazul concurentei ideale, conditia care presupune existenta unui numar mare de vanzatori si cumparatori, iar interventiile individuale ale acestora neputand determina o schimbare a cererii sau ofertei globale, reprezinta: a. transparenta perfecta a pietei b. omogenitatea produsului c. perfecta mobilitate a factorilor de productie d. atomicitate C___ 101. Este metoda de scalare comparativa: 90, 77, GR LIC 2008 a. diferentiala semantica b. scala lui Likert c. scala d. scala lui Stapel cu suma constanta _B___ 102. In cadrul cercetarii macromediului de marketing al unei firme se are in vedere: a. organismele publice b. rata somajului c. furnizorii de resurse financiare d. resursele umane ale organizatiei si structura lor ierarhica C___ 103. Selectarea modalitatilor de culegere a datelor face parte din urmatoarea etapa a procesului de cercetare de marketing: a. investigarea preliminara b. elaborarea ipotezelor de lucru c. elaborarea programului de cercetare d. executarea cercetarii B____ 104. In urma intervievarii unui numar de 33 de specialisti, referitor la evolutia pietei in trimestrul urmator, 12 au indicat o crestere usoara, 10 o stagnare, 11 o scadere usoara. Care este valoarea soldului conjunctural? a. 0,01 b. 0,03 c. 0,21 d. 0,33 _D___ 105. La baza piramidei lui Maslow sunt plasate: a. nevoile legate de pretuire; b. nevoile de autorealizare;. c. nevoile sociale; d. nevoile fiziologice _D___ 106. Indicele Paasche se utilizeaza in cercetari referitoare la: a. segmentarea pietei; b. comportamentul consumatorului;. c. previziuni de marketing; d. studierea preturilor C____ 107. Cum se numesc cercetarile care au ca obiectiv elaborarea, testarea si validarea chestionarelor? a. descriptive b. exploratorii c. instrumentale d. cauzale A____ 108. Panelurile de magazine sunt cercetari: a. periodice b. ocazionale c. permanente d. ad-hoc B____ 109. Formularea unor ipoteze valide nu poate avea ca punct de plecare: a. cercetari exploratorii b. teoria unor discipline c. cercetari anterioare d. metoda de culegere a datelor B____ 110. Pe baza criteriului obiectivul cercetarii, tipologia cercetarilor de marketing poate fi urmatoarea: a. cercetari cantitative, cercetari calitative b. cercetari exploratorii, cercetari concluzive c. cercetari transversale, cercetari longitudinale d. cercetari primare, cercetari secundare D____ 111. Metoda aplicabila pentru desfasurarea unei cercetari cauzale este urmatoarea: a. observarea b. analiza datelor secundare c. interviurile de grup d. experimentul B____ 112. Să se determine opinia generală a consumatorilor privind produsul ciocolata Kandia cu vanilie, stiind că în urma unei anchete s-au obtinut următoarele informatii: Opinia foarte bună bună acceptabilă satisfăcătoare nesatisfăcătoare Nr. persoane 60 50 18 35 5 a. 2,822 b. 3,744 c. 3,955 d. 5,744 B____ 113. În cadrul unei cercetări selective efectuate pe un esantion de 200 de persoane, opinia utilizatorilor unui produs privind gustul acestuia a fost măsurată cu ajutorul unei scale cu cinci trepte. Distributia opiniilor a fost următoarea: opinia foarte favorabilă favorabilă nici-nici nefavorabilă foarte Nefavorabilă nr. persoane 55 25 20 52 48 Care este scorul mediu ce exprimă opinia esantionului despre gustul produsului respectiv? a. 1,935 b. 2,935 c. 3,935 d. 4,935 B____ 114. Să se determine opinia generală a consumatorilor intervievati cu privire la gustul produsului Coca-Cola Light, stiind că rezultatele anchetei de teren au fost: Coca-Cola , Light are gust plăcut acord total acord indiferent dezacord dezacord total nr. De persoane 600 500 180 350 50 a. 0,645 b. 0,744 c. 0,855 d. 0,910 B____ 115. Să se determine mărimea esantionului stiind că probabilitatea de garantare a rezultatelor este de 95%, t corespunzător este de 1,96, eroarea limită acceptabilă este de , iar ponderea specifică a celor care detin caracteristica studiată este de 81%. a. 583 b. 657 c. 745 d. 899 D____ 116. Testul Fisher este utilizat pentru: 77 APL a. a determina tendinta centrala in cazul scalei interval b. a identifica semnificaNia statistica a diferenNelor dintre grupuri in cazul scalei proportionale c. pentru a masura corelatia in cazul scalei ordinale d. a identifica semnificaNia statistica a diferenNelor dintre grupuri in cazul scalei nominale _B___ 117. Esantionare simpla aleatoare este o esantionare: 30 APL a. nealeatoare b. aleatoare fixa fara restrictii c. aleatoare secventiala d. aleatoare fixa cu restrictii B____ 118. În cercetarea de marketing, masurarea reprezinta: 72, 50, GR LIC 2008 a. procesul de culegere a datelor primare si secundare b. procesul de exprimare simbolica, numerica sau nenumerica, a gradului în care un obiect sau fenomen poseda o anumita caracteristica sau proprietate c. procesul de exprimare simbolica, numerica sau nenumerica a relaNiilor dintre caracteristicile si proprietaNile unui fenomen d. procesul de comensurare a informaNiilor necesare realizarii obiectivului cercetarii A____ 119. Una din condiNiile care trebuie respectate în construirea scalelor o constituie: a. existenNe în mod obligatoriu a unui instrument fizic care sa permita masurarea b. sa fie inteligibile de catre subiecNii de la care se culeg informaNiile c. sa posede un numar cât mai mare de nivele d. sa permita masurarea concomitenta a cel puNin doua caracteristici B____ 120. Scalele care permit ordonari sunt urmatoarele: a. scalele nominale; b. scalele interval; c. Scalele neparametrice; d. scalele proporNionale; e. scalele ordinale; f. scalele nemetrice; g. scalele unidimensionale; h. scalele multidimensionale a. a,b,c c. c,d,f b. b,d,e d. c, f, h POLITICI DE MARKETING _C___ 1. Nu este categorie a bunurilor si serviciilor industriale: a. bunuri de echipament principal b. furnituri de consum si intretinere c. bunuri de folosinta indelungata d. materii prime pg.29 __B_ 2. Asocierea dintre un angrosist si 10 detailisti, in vederea organizarii mai eficiente a distributiei marfurilor, reprezinta o: a. integrare orizontala c. integrare laterala b. integrare verticala d. integrare duala pg.116= 2008 9intreb. 153) ___C_ 3. Reproiectarea ambalajului nu constituie o solutie in cresterea eficientei marcii in urmatoarea situatie: a. cand ambalajul unor produse realizate de concurenta este foarte asemanator c. cand se distribuie produsul pe aceleasi piete b. cand se doreste integrarea produsului caruia ii este destinat ambalajul intr-o anumita familie de ambalaje, respectiv de produse d. cand sunt revolutionate materialele din care se executa ambalajul pg.59 __B__ 4. Clasificarea produselor in functie de cumparator este o clasificare: a. tehnica c. merceologica b. comerciala d. Functionala pg.27 __C__ 5. Distributia duala sau multipla presupune: a. folosirea intermediarilor in canalul de distributie c. utilizarea a doua sau mai multe canale de distributie pentru distribuirea acelorasi produse, in acelasi segment de piata b. vanzarea prin canal de distributie direct d. unirea a doua sau mai multe faze ale unui canal de marketing sub aceeasi conducere pg.119 __A__ 6. Produsele de folosinta indelungata se vand prin distributia: a. selectiva c. endogena b. intensiva d. Exclusiva pg.158 __D__ 7. Enuntul corect este: a. strategia de marketing < tactica de marketing c. strategia de marketing > tactica de marketing si politica de marketing b. strategia de marketing > tactica de marketing d. strategia de marketing = tactica de marketing + obiective de marketing ___A_ 8. Modalitatea concreta de punere in aplicare a unei anumite strategii de marketing reprezinta: a. tactica de marketing c. obiectivul de marketing b. politica de marketing d. decizia de marketing pg.225 __D__ 9. Obiectivul strategic de marketing se concretizeaza cu ajutorul a trei elemente: a. un anumit atribut, o scala, un indicator c. un anumit atribut, o scala, o constanta b. un anumit atribut, o scala, o valoare procentuala d. un anumit atribut, o scala, un scop pg.12 ___C_ 10. Faptul ca firma Ford dispune de societati de asigurare proprii reprezinta: a. o diversificare orizontala a gamei sale de produse c. o diversificare laterala a gamei sale de produse b. o diversificare verticala a gamei sale de produse d. o diversificare in diagonala a gamei sale de produse __C__ 11. Care din urmatoarele situatii nu reprezinta o solutie in cresterea eficientei marcii legat de reproiectarea ambalajului: a. cand sunt revolutionate materialele din care se executa ambalajul c. cand cercetarile asupra pietei stabilesc ca forma concreta a ambalajului influenteazafavorabil volumul desfacerilor la produsul respectiv b. cand se doreste penetrarea pe noi piete d. cand ambalajul unor produse realizate de concurenta este foarte asemanator pg.59 __C__ 12. Daca se stie ca o firma are trei linii de produse care alcatuiesc gama sa de produse se stie: a. lungimea gamei de produse c. largimea gamei de produse b. profunzimea gamei de produse d. adancimea gamei de produse pg.30 ___C_ 13. Semifabricate si subansamble sunt considerate: a. bunuri de folosinta indelungata c. bunuri de productie b. bunuri de echipament principal d. bunuri de echipament secundar pg.29,31 ___B_ 14. Brevetarea noului produs este o activitate specifica: a. inovarii de produs c. cercetarii de produs b. asigurarii legale a produsului d. modelarii de produs pg.14 ___D_ 15. Cea mai importanta componenta a mixului logistic, sub aspectul costurilor generate, este: a. depozitarea c. gestionarea stocurilor b. ambalarea d. Transportul pg.149 __A__ 16. Adancimea unui canal de marketing este data de: a. masura apropierii distribuitorului de punctele efective de consum ale produsului c. numarul unitatilor prin care se asigura distribuirea unui produs in cadrul fiecarei secvente a rutei distributiei b. numarul de verigi intermediare prin care trec marfurile de la producator la utilizatorul final d. numarul consumatorilor finali ai produsului oferit de firma producatoare pg.249 ___D_ 17. Organizatia en detail care presupune grupuri de detailisti independenti sponsorizati de un vanzator en-gros, dar care cumpara si gestioneaza marfa impreuna, formeaza: a. cooperative en detail c. organizatii franciza b. conglomerate comerciale d. lanturi pe baza de voluntaria pg.136 __D__ 18. Dorintele consumatorilor pentru un larg asortiment al produselor fata de posibilitatile inguste de asortare ale unui producator individual se numeste: a. discrepanta cantitativa c. discrepanta conativa b. disonanta cognitiva d. discrepanta asortimentala pg.126 ___A_ 19. Furniturile se vand prin distributie: a. intensiva c. endogena b. selectiva d. Exclusiva __A__ 20. Canalul de distributie producator - consumatori este: a. direct c. indirect b. scurt d. direct si scurt ___B_ 21. Capacitatea unei persoane sau unui grup de persoane de a transmite idei, ganduri, sentimente, opinii unei alte persoane sau grup, in asa fel incat sa se poata obtine un anumit raspuns reprezinta: a. relatii publice c. publicitate b. comunicare d. Informare pg.179 ___A_ 22. Dintre metodele de creativitate utilizate in generarea ideilor de produs nou face parte: a. analiza morfologica c. analiza sintactica b. metoda lanturilor Markov d. Sinectica pg.43 _D_ 23. Pozitionarea produsului reprezinta: a. formularea clara a problemei ce trebuie cercetata c. prezentarea evenimentelor sau a activitatilor care apar sau care s-au produs pe piata b. strategie de marketing d. proces de alegere si delimitare a segmentului pietei adecvat produsului si de identificare a conditiilor in care trebuie plasat acesta pg.5 __C__ 24. Una din urmatoarele variante nu este forma de rabat: a. reducerile oferite intermediarilor c. reducerile pentru produsele unicat b. rabaturile pentru cantitatile cumparate d. rabaturi pentru clientii care isi achita factura inainte de termen pg.94 ___A_ 25. Produsele de folosinta indelungata se vand prin distributia: a. selectiva c. endogena b. intensiva d. Exclusiva __D__ 26. Companiile petroliere care sunt proprietare ale sondelor, conductelor, rafinariilor, terminalelor si statiilor-service sunt exemplul tipic de: a. integrare verticala contractuala c. integrare orizontala conventionala b. integrare orizontala totala d. integrare verticala totala ___B_ 27. Pentru selectarea celei mai potrivite modalitati de transport nu este neaparat necesar sa se ia in considerare: a. disponibilitatea mijloacelor de transport in locurile dorite c. cerintele specifice de transport impuse de particularitatile produselor b. mijloacelor de transport utilizate de concurenta d. costul transportului pg.149 _B_ 28. Este faza a sistemului teoretic care sta la baza procesului de comunicatie promotionala: a. crearea imaginii produsului c. colectarea si trierea ideilor b. canalul de transmitere a mesajului d. Negocierea _C_ 29. Producatorii unei marci de varf care obtin o cooperare comerciala puternica si sprijin de la revanzatori folosesc un sistem de marketing: a. vertical corporativ c. vertical administrat b. vertical contractual d. orizontal pg.131 __A__ 30. Daca un producator fuzioneaza cu doi detailisti pot forma: a. un sistem vertical de marketing c. un sistem de marketing dual b. un sistem orizontal de marketing d. un sistem de marketing total pg.129 ___B_ 31. Premiul este o metoda specifica: a. publicitatii c. publicitatii gratuite b. promovarii vanzarilor d. relatiilor publice pg.184 ___A_ 32. Sunt metode specifice promovarii vanzarilor: 1. demonstratia la locul de vanzare, 2. publicitatea gratuita, 3. evidentierea promotionala in magazin, 4. panourile promotionale, 5. catalogul de lucru, 6. sloganul, 7. esantionul, 8. ilustratia, 9. stirea si zvonul, 10. articolul de specialitate a. 1, 3, 7 c. 1, 3, 4, 5, 7, 8 b. 1, 3, 4, 6, 7 d. 1, 2, 3, 4, 9,10 pg.184 ___C_ 33. Media de publicitate cu durata de viata cea mai scurta a mesajului este: a. presa periodica c. presa cotidiana b. afisul exterior d. Televiziunea pg.195 __D__ 34. Exista o serie de produse si servicii pentru a caror vanzare este necesara o publicitate care sa se incadreze in anumite reguli cu caracter special. Nu sunt astfel de produse: a. produsele farmaceutice si medicamentele c. bauturile alcoolice si tutunul b. cursurile de fomare profesionala d. Furniturile __C__ 35. Este sistem vertical de marketing, sistemul: a. colateral b. coordonat c. contractual d. conventional e. consensual pg.129 __C__ 36. Jocurile in cadrul promovarii sunt forma de: a. relatii publice c. promovarea vanzarilor b. evidentiere promotionala in magazin a produselor d. publicitate gratuita pg.254 __C__ 37. Pentru a se asigura selectarea celei mai potrivite modalitati de transport nu se iau in consideratie cerinte precum: a. costul transportului c. sortarea bunurilor b. durata transportului d. siguranta in respectarea termenelor pg.149 __C__ 38. In functie de influenta exercitata asupra cererii, publicitatea poate fi destinata influentarii: a. cererii primare si cererii secundare c. cererii primare si cererii selective b. cererii directe si cererii indirecte d. cererii curente si cererii intarziate pg.191 ___D_ 39. Una dintre urmatoarele grupari este formata integral din metode ale promovarii vanzarilor: a. publicitatea, reducerea pretului, premiul c. marca, premiul, concursul b. concursurile publicitare, lobby-ul, etalarea la punctul de vanzare d. esantionul, demonstratia, cuponul pg.184 __D__ 40. Productia unei firme va continua atata timp cat: a. venitul marginal este mai mic decat costul marginal b. costul marginal este mai mare decat venitul marginal c. venitul marginal este egal cu costul marginal d. venitul marginal este mai mare decat costul marginal pg.86 __D__ 41. Canalele directe nu se folosesc: a. atunci cand un produs este perisabil b. atunci cand produsul necesita multe interventii c. atunci cand produsele fabricate pentru anumiti cumparatori cer o comunicare continua intre cumparator si producatori d. pentru produsele rezistente si neperisabile pg.158 __B__ 42. O unitate de desfacere cu amanuntul este definita ca fiind: a. unitatea in care produsele se vand unor intermediari b. unitatea in care produsele se vand consumatorului sau utilizatorului final c. unitatea in care produsele se vand producatorilor d. unitatea in care produsele sunt mai intai prelucrate si apoi vandute __B__ 43. In cadrul stabilirii marimii fortei de vanzare, metoda volumului de munca necesar nu are si urmatoarea etapa: a. gruparea clientilor pe categorii de marime, in functie de volumul anual de vanzari b. determinarea marimii esantionului reprezentativ c. stabilirea frecventelor de vizitare pentru fiecare categorie de clienti in parte d. determinarea numarului mediu de vizite de vanzari pe care il poate face intr-un an un agent de vanzari __C__ 44. Din cadrul functiilor majore ale logisticii face parte si procesarea comenzilor. Procesarea comenzilor prin schimb electronic de date se face prin intermediul: a. ETI c. EDI b. EFI d. EMI pg.122 __B__ 45. Oferirea de cate o firma a unor agende care au inscriptionat numele firmei cu ocazia sarbatoririi a 50 de ani de la infiintare fac parte din categoria: a. publicitatii c. promovarii vanzarilor b. relatiilor publice d. marketingului direct ___D_ 46. Organizatia en detail care presupune grupuri de detailisti independenti sponsorizati de un vanzator en-gros, dar care cumpara si gestioneaza marfa impreuna, formeaza: a. cooperative en detail c. organizatii franciza b. conglomerate comerciale d. lanturi pe baza de voluntariat pg.136 ___B_ 47. Distributia inversa se refera la: a. returnarea materiilor prime nedorite de la furnizori c. deplasarea produselor din fabrica catre revanzatori si in final la clienti b. returnarea produselor sparte sau nedorite de la clienti sau revanzatori d. returnarea doar a produselor bune care mai pot fi folosite de la clienti la firma ___C_ 48. Este forma a marketingului direct: a. vanzarile directe c. marketingul onlin b. promovarea vanzarilor d. prezentarea produselor pg.233 __D__ 49. Forma platita de prezentare si promovare nepersonala de idei, bunuri sau servicii facuta de catre un sponsor identificat, cu efecte psihologice pe termen lung, reprezinta: a. relatii publice c. marketing direct b. promovarea vanzarilor d. Publicitate pg.183 __B__ 50. Unii dealeri Renault din Bucuresti s-au plans de alti dealeri din oras care le fura din vanzari fiind prea agresivi in stabilirea preturilor si promovare vanzand si in afara teritoriilor desemnate. Acest tip de conflict se numeste: a. conflictului vertical c. conflictului lateral b. conflictului orizontal d. conflictului frontal pg.128 ___A_ 51. Conflictul din cadrul canalului de distributie poate fi: a. conflict orizontal c. conflict legal b. conflict bilateral d. conflict conventional pg.128 ___C_ 52. Desintermedierea presupune: a. folosirea din ce in ce mai multi intermediari care sa livreze marfa unui mare numar de consumatori c. ca din ce in ce mai mult producatorii ii eludeaza pe intermediari si merg direct la consumatorii finali b. sisteme hibrid de marketing d. stocarea produselor o perioada mai mare de timp si implicit costuri totale cu logistica marfurilor mai mici pg.132 ___C_ 53. Construirea unei baze de date de clienti reprezinta punctul de pornire in desfasurarea unei campanii eficiente de: a. publicitate c. marketing direct b. relatii publice d. promovarea vanzarilor pg.231 __B__ 54. Publicitatea care pune accent pe reliefarea caracteristicilor evidente ale produsului este publicitatea: a. de marca c. de informare b. de natura factuala d. de natura emotionala pg.190 __D__ 55. Conferinta de presa este tehnica de: a. publicitate c. marketing direct b. promovarea vanzarilor d. relatii publice pg.210 __B__ 56. In marketing prin strategia de impingere presupune: a. ca producatorul isi canalizeaza activitatile de promovare mai intai catre consumatorii finali, pentru ai convinge sa achizitioneze produsul c. ca distribuitorii sa faca promovare produsului consumatorilor finali dar si detailistilor b. ca producatorul sa-si directioneze activitatile de promovare mai intai catre distribuitori, pentru a-i convinge sa preia produsul si sa-l promoveze in continuare pana la consumatorii finali d. utilizarea tehnicilor de marketing direct ___C_ 57. Marketingul direct este element al mixului de comunicare de marketing, care presupune: a. comunicarea directa cu consumatorii individuali, alesi cu grija, care are ca scopprimirea unui raspuns imediat din partea consumatorilor c. comunicarea directa cu consumatorii individuali, alesi cu grija, care are ca scop primirea unui raspuns imediat din partea consumatorilor, cat si cultivarea relatiilor pe termen lung cu acestia. b. totalitatea tehnicilor de promovare care presupun comunicarea directa cu consumatorul si care aduc consumatorului avantaje economice, materiale si imediate, care pot fi cu usurinta masurate cantitativ, iar intreprinderii ii ofera posibilitatea exercitarii unui control riguros al activitatilor desfasurate d. interactiunea directa intre doua sau mai multe persoane, astfel incat fiecare persoana poate sa observe nevoile si caracteristicile interlocutorului si sa isi adapteze repede comportamentul sispusele la acesta pg.184,252 __B__ 58. Ca suport publicitar, in functie de caracteristicile sale esentiale, catalogul se prezinta in trei variante. Care din urmatoarele variante nu exista in realitate: a. catalog de prospectare c. catalog de lucru b. catalog de reamintire d. catalog de prestigiu pg.201 __A__ 59. Care tip de catalog indeplineste un rol de vitrina, de inventar al ofertei unei firme sau a unui mare magazin, constituind un excelent suport publicitar pentru vanzarea rapida a produselor; este ilustrat, iar pe fiecare pagina contine o scoatere in relief a produselor ale caror preturi sunt deosebit de atractive: a. catalogul de prospectare c. catalogul de informare b. catalogul de lucru d. catalogul de prestigiu pg.201 __A_ 60. Axul promotional reprezinta: a. ideea esentiala, care se doreste a fi transmisa, pentru a servi la redarea realitatii psihologice a produsului, adica la reprezentarea acestuia in mintea utilizatorului, pe care intentionam sa-l convingem asupra oportunitatii achizitionarii marfii respective b. o etapa de maxima concentrare intelectuala in cadrul programului promotional, ea urmareste stabilirea unui simbol grafic pentru produsul sau marca careia i se face publicitate, realizarea unei identitati cromatice, care sa insoteasca intregul program indiferent de mediile si suporturile prin care se transmit mesaje publicitare c. stabilirea de catre firma a unor relatii favorabile cu anumite organisme publice pentru obtinerea unei publicitati favorabile, crearea unei bune imagini pentru firma d. mesajul publicitar format, de regula, din 5-8 cuvinte, care semnaleaza produsul sau marca sa si care asociaza mesajului publicitar cele mai sugestive caracteristici (atribute) de natura promotionala pg.249 __D__ 61. Care din urmatoarele elemente nu reprezinta un obiectiv posibil al fortei de vanzare: a. identificarea pietelor potentiale c. desfasurarea de actiuni de merchandising b. culegerea de informatii despre clienti d. stabilirea axului comunicational __A__ 62. Ciclul de viata al unui produs: a. se incheie in totdeauna cu etapa de declin c. are de fiecare data patru etape: introducere, crestere, maturitate, declin b. are ca etapa principala etapa de crestere d. are ca etapa principala etapa de introducere cand incep sa apara si profiturile si deci produsul va avea succes pe piata pg.33 __C__ 63. Mesajul publicitar este: a. cadrul general de transmitere a mesajelor promotionale format dintr-o grupa de suporturi publicitare ce folosesc aceleasi mijloace de exprimare c. ideea ce se vrea transmisa si care ia diferite forme in functie de mediu sisuport b. o comunicare integrata de marketing d. un slogan publicitar pg.191 ___C_ 64. Comunicarea poate fi definita ca si: a. capacitatea unei persoane de a transmite informatii catre o alta persoana c. capacitatea unei persoane de a transmite informatii catre o alta persoana, in asa fel incat sa se poata obtine un anumit raspuns b. orice efort al unei companii de a-si informa clientii d. un efort al unei companii de a-si informa toti detinatorii de interese din micromediu pg.179 __C__ 65. Un canal de marketing mai este cunoscut si sub denumirea de: a. canal media c. canal de distributie b. canal de promovare d. canal de comunicare pg.116 ___B_ 66. Ce canal de marketing are numarul cel mai mic de nivele intermediari: a. canalul direct c. canalul putin adanc b. canalul scurt d. canalul lat __B__ 67. Un canal scurt este un canal de marketing: a. direct cu numar mic de intermediari b. indirect cu un nivel de intermediari c. direct cu latime mica d. indirect, indiferent de nivelele de intermediari, dar cu o apropiere mare de client e. direct cu adancime mare ___B_ 68. Utilajele complexe sunt considerate a fi: a. bunuri de folosinta indelungata c. furnituri de dezvoltare b. bunuri de echipament principal d. bunuri de noutate pg.29 __C__ 69. Reactia destinatarului mesajului transmisa emitatorului acestuia reprezinta: a. codificarea c. feed-back-ul b. elementul perturbator d. decizia de cumparare pg.16 __B__ 70. Semnificatia atribuita mesajului de catre receptor reprezinta: a. codificarea c. elementul perturbator b. decodificarea d. feed-back-ul __B__ 71. Pentru a se considera ca are loc comunicarea este suficient: a. sa se transmita un mesaj b. sa se determine un feed-back c. sa se realizeze informarea consumatorului d. consumatorul sa ia decizia de neachizitionare a unui bun pg.180 __A__ 72. Unul dintre obiectivele vizate prin intermediul publicitatii de conditionare il reprezinta: a. evidentierea conditiilor de prezentare ale produsului b. prezentarea comparativa a unor produse sau servicii c. stimularea cererii potentiale pentru un produs d. cultivarea unei atitudini favorabile fata de produs pg.189 __A__ 73. Mecanismul de traducere a ideilor in simboluri sau semne reprezinta: a. codificarea c. feed-back-ul b. decodificarea d. Raspunsul _C___ 74. Unul dintre obiectivele vizate prin intermediul publicitatii de informare il reprezinta: a. evidentierea conditiilor de prezentare ale produsului b. prezentarea comparativa a unor produse sau servicii c. stimularea cererii potentiale pentru un produs d. cultivarea unei atitudini favorabile fata de produs pg.189 __C__ 75. Publicitatea emotionala accentueaza: a. obtinerea unui efect imediat in urma campaniei publicitare b. influentarea cererii selective pentru produsul promovat c. exploatarea resorturilor psihologice d. consolidarea imaginii de marca pg.190 ___A_ 76. Firmele folosesc marcarea unui produs pentru: a. a stimula vanzarea acestuia c. a determina corect preturile b. a crea canalele de distributie optime d. a clasifica corect produsele oferite pg.60 __B__ 77. Corelarea pretului cu elementele marketingului mix reprezinta: a. o variabila a strategiei de piata a intreprinderii in raport cu nivelul competitiei c. nucleul politicii de marketing b. o faza importanta in procesul formarii pretului d. o alternativa a preturilor de baza Pg.83 ___C_ 78. Este o forma a pretului psihologic: a. pretul variabil c. pretul traditional b. pretul de penetrare d. pretul unic pg.95 _D___ 79. In perioada declinului, in ciclul de viata al produsului: a. consumatorii nu cunosc produsul c. sporurile de desfacere provin din cumparari pentru reiinoire sau din cresterea populatiei b. vanzarile ating apogeul d. noile produse elimina produsul in cauza sau il demodeaza, ca urmare a preferintelor consumatorilor pg.35 _B_ 80. Este stratagie in politica de pret: a. strategia segmentari pietei c. strategia fortei de vanzare b. strategia penetrarii d. strategia de extindere pg.83 __B__ 81. Face parte din activitatile componente ale politicii de produs: a. stabilirea pretului produsului c. ansamblul proceselor de productie si comercializare de la materia prima la produsul finit b. asigurarea legala a produsului d. crearea efectiva a produsului si toate verigile care contribuie la distribuirea produsului pg.14 _C_ 82. Care alternativa de strategie a preturilor cauta sa profite de pe urma existentei unei categorii de consumatori care sunt dispusi sa plateasca preturi mai ridicate decat altii pentru un produs care ii intereseaza: a. strategia pretului mediu c. strategia pretului ridicat b. strategia pretului mic d. strategia pretului penetrarii pg.15 _B_83. Competitia prin preturi are loc prin: a. acordarea de reduceri revanzatorilor la programele de promovare a produselor de catre acestia b. scaderea pretului produselor similare de catre o firma fata de concurentii acesteia, scadere justificata prin costuri de productie mai mici c. vanzarea sub pretul de cost a unor articole bine cunoscute d. controlul producatorului asupra pretului practicat de catre verigile din cadrul lantului de distributie pentru a exista o concordanta intre pret si campania de promovare __C__ 84. Linie de produse semnifica: a. un grup eterogen de produse sub spectul materiei prime sau al tehnologiei de fabricatie c. un grup omogen de produse sub aspectul materiei prime sau al tehnologiei de fabricatie b. instrumentele tactice de marketing, referitoare la produs, pe care firma le combina ca sa produca o anumita reactie din partea pietei vizate d. o grupa de marfuri ce se inrudesc prin destinatia lor in utilizare si prin caracteristicile esentiale similare privitoare la materia prima folosita pentru obtinerea lor si/sau prin tehnologia de fabricatie pg.252 _C_ 85. Sinteza reprezentarilor mentale de natura cognitiva, afectiva, sociala si personala a produsului in randul utilizatorilor se numeste: a. obsolescenta c. imagine de produs b. pozitionarea produsului d. prototipul produsului pg.251 _C_ 86. Mesajul publicitar format, de regula, din 5-8 cuvinte, care semnaleaza produsul sau marca sa si care asociaza mesajului publicitar cele mai sugestive caracteristici (atribute) de natura promotionala se numeste: a. mesaj publicitar c. slogan b. ax comunicational d. spot publicitar pg.191 __D__ 87. Diversificarea orizontala a gamei de produse presupune: a. cresterea nomenclatorului de produse c. cresterea numarului de produse in cadrul unei linii existente b. dezvoltarea gamei de produse in directii conexe structurii de baza d. cresterea numarului de linii de produse in cadrul gamei pg.50 _C_ 88. Face parte din mediile publicitare: a. mesajul publicitar c. cinematograful b. suportul publicitar d. axul promotional pg.191 _B _89. Latimea canalului de marketing prin care este distribuit un anumit produs reprezinta: a. numarul de verigi intermediare prin care trec marfurile de la producator la utilizatorul final c. numarul consumatorilor finali ai produsului oferit de firma producatoare b. numarul unitatilor prin care se asigura distribuirea unui produs in cadrul fiecarei secvente a rutei distributiei d. numarul furnizorilor de materii prime, materiale si componente ai intreprinderii care fabrica produsul finit pg.252 _D_ 90. Canalul de distributie multiplu presupune: a. un singur membru al canalului coordoneaza sau conduce activitatile tuturor membrilor canalului pentru realizarea eficientei b. membrii canalului sunt uniti prin intelegeri legale, care stipuleaza drepturile si obligatiile fiecarui membru c. toate fazele acestui tip de canal de distributie, de la producatori la consumatori, sunt sub o singura posesiune d. nici un raspuns corect pg.249 _B_ 91. Una din urmatoarele categorii de tehnici nu este utilizata in activitatea de relatii publice. Mentionati-o: a. tehnici de primire b. tehnici de predare c. tehnici utilizate in relatiile cu mass media d. tehnici legate de evocarea unor evenimente speciale pg.211 __C__ 92. Una din afirmatiile de mai jos referitoare la publicitate nu este corecta. Mentionati-o: a. publicitatea este un complex de activitati prin care un mesaj cu semnificatie comerciala privind un produs sau o firma este prezentat publicului prin presa, radio, televiziune, video, afise, cinematograf sau posta b. publicitatea cuprinde toate actiunile care au drept scop prezentarea indirecta (nepersonala) – orala sau vizuala – a unui mesaj inmlegatura cu un produs, un serviciu sau firma, de catre orice sustinator (platitor) identificat c. prin actiunile de publicitate intreprinderea urmareste sa asigure informarea publicului in legatura cu activitatea, cu produsele si serviciile sale, cu marcile sub care acestea sunt prezentate pe piata, sa-l convinga si sa-l determine sa renunte la efectuarea actului de cumparare d. publicitatea vizeaza, pe termen lung, modificari de comportament la nivelul diferitelor categorii de consumatori, ca si mentinerea fidelitatii acestora fata de oferta intreprinderii __B__ 93. Filmul reprezinta principalul element al cinematografului ca suport publicitar. In general, se disting: a. 3 categorii de filme cu caracter de publictate: filmul de documentare comerciala, spotul publicitar si filmul publicitar propriu-zis c. 2 categorii de filme cu caracter de publictate: filmul documentar si filmul de actiune b. 2 categorii de filme cu caracter de publictate: filmul de documentare comerciala si filmul publicitar propriuzis d. 3 categorii de filme cu caracter de publicitate: filmul documentar, reclama si filmul publicitar propriu-zis pg.203 _B_ 94. In ce etapa de baza in proiectarea ambalajului se defineste sfera de cuprindere a publicului caruia i se va adresa ambalajul, se stabilesc obiectivele programului precum si criteriile in functie de care va fi apreciat proiectul ambalajului respectiv: a. orientare si evaluare c. directiile de proiectare b. platforma de marketing d. generarea si selectia ideilor pg.55 _D_ 95. Nu este adevarat urmatorul enunt referitor la publicitatea comparativa: a. este o forma a publicitatii de produs/serviciu c. este interzisa utilizarea ei in unele tari b. are ca principal obiectiv stimularea cererii pentru un produs, serviciu sau marca, punand accentul pe conditiile de prezentare ale acestora d. este forma de publicitate care se practica, mai ales, in faza de maturitate a ciclului de viata la produsului pg.190 _C _ 96. Nu este tip de comunicatie promotionala: a. comunicatia singulara sau specifica c. comunicatia intraorganizationala b. comunicatia selectiva d. comunicatia de masa _B_ 97. Echipamentele foarte scumpe, cum ar fi generatoarele, avioanele se vand: a. prin agenti c. prin distribuitori industriali b. direct cumparatorilor industriali d. atat prin agenti cat si prin distribuitoriindustriali pg.118 _D_ 98. Politica de pret si politica preturilor sunt doua concepte: a. identice c. antonime b. sinonime d. Diferite _C_ 99. Canalul de distributie direct se foloseste mai ales pentru: a. bunurile de larg consum c. bunurile de echipament principal b. furnituri d. bunurile de folosinta indelungata pg.118 _B_ 100. Activitatea de manipulare a produselor este o activitate specifica: a. relatiilor cu clientii c. dezvoltarii produselor b. distributiei fizice d. relatiilor cu furnizorii pg.168 _A_ 101. Fata de canalele de distributie a bunurilor industriale, latimea canalelor de distributie a bunurilor de consum este, de regula: a. mai mare b. asemanatoare c. mai mica pg.118 _D_ 102. Lungimea canalului de marketing dintre producator si consumatorul final se diminueaza prin: a. scaderea distantei dintre producator si consumatorul final b. renuntarea de catre producator la una dintre firmele similare care distribuie produsul sau c. concentrarea distributiei intr-o anumita zona geografica d. renuntarea la un anumit nivel din canalul de marketing _B_ 103. In functie de lungimea canalului de marketing, o varianta de strategie de distributie este distributia: a. extensiva c. printr-un singur canal de marketing b. directa d. prin canal propriu pg.157 _C_104. Diversificarea verticala a gamei de produse presupune: a. marirea numarului de linii de produse c. cresterea nomenclatorului de produse b. specializarea colaterala a liniilor de produse d. dezvoltarea gamei de produse in directii conexe structurii sale de baza pg.68 __B__ 105. Pentru o intreprindere comerciala, corespondentul preocuparilor unei intreprinderi producatoare privind alcatuirea gamei de produse este reprezentat de: a. politica de produs c. activitatea de inovatie b. politica sortimentala d. utilizarea fortelor de vanzare pg.23 __B__ 106. Ce se poate spune de gama de produse a firmei Procter&Gamble care are 36 sorturi distincte la creme cosmetice si 11 sorturi la sampoanele pentru baie: a. largimea gamei de creme cosmetice este mai mare decat cea a sampoanelor pentru baie c. gama de creme cosmetice este mai restransa decat cea a sampoanelor pentru baie b. gama de creme cosmetice este mai adanca decat cea a sampoanelor pentru baie d. gama de creme cosmetice are o obsolescenta mai mare decat cea a sampoanelor pentru baie pg.31 __D__ 107. Care sunt caracteristicile bunurilor si serviciilor de productie: a. mobilurile de cumparare pot fi rationale sau emotionale c. bunurile de productie se cumpara prin intermediari specializati si de la unitatile comerciale cu amanuntul b. bunurile de productie se cumpara cel mai adesea in cantitati mici d. evaluarea pietei care ofera bunuri de productie se poate face mai usor decat cea a pietei care ofera bunuri de consum pg.28 ___D_ 108. Care sunt caracteristicile bunurilor si serviciilor de consum: a. bunurile de consum se cumpara cel mai adesea in cantitati mari c. evaluarea pietei care ofera bunuri de consum se poate face mai usor decat cea a pietei care ofera bunuri de productie b. bunurile de consum se cumpara direct de la producatori sau prin intermediari specializati d. toti membrii societatii sunt cumparatori potentiali pg.28 __D__ 109. Diferenta dintre tactica si strategie consta din: a. strategia este o rezultanta a tacticii si un instrument de traducere al acesteia in practica c. strategiile se afla in continua schimbare, iar tacticile se mentin neschimbate pe o lunga perioada de timp b. tactica este unica, in timp ce strategiile sunt multiple d. aplicarea in practica a strategiei se face cu ajutorul tacticii pg.4 __A__ 110. Platforma de marketing: a. se precizeaza printr-un document care rezuma directia in care trebuie orientate eforturile de proiectare a ambalajului pentru a obtine pe piata efectele scontate c. este cea mai importanta etapa in proiectarea ambalajului b. este cea mai importanta etapa in dezvoltarea produselor noi d. este etapa cand se definitiveaza proiectul de ambalaj pg.55 __B__ 111. Rabaturile sunt: a. reduceri acordate fata de concurenta c. solutii pentru determinarea noilor produse b. reduceri acordate fata de preturile de baza d. reduceri acordate in perioada de lansare a produsului pe piata pg.93 __B__ 112. Acordarea de stimulente pe termen scurt, cu scopul de a incuraja clientii sa incerce sau sa achizitioneze un anumit produs sau serviciu, reprezinta: a. publicitate c. relatii publice b. promovarea vanzarilor d. marketing direct pg.214 __C__ 113. O intreprindere de confectii ofera o gama de produse alcatuita din 5 linii de produse: costume barbati, costume femei, camasi barbati, camasi femei, costume copii. Care este profunzimea gamei de produse a firmei? a. 5 c. nu se poate determina deoarece datele sunt insuficiente b. 2, 2, 1 d. profunzime mare _A___ 114. Componenta logisticii comerciale care antreneaza circa 2/3 din totalul costurilor logisticii si reprezinta una dintre activitatile de baza ale procesului distributie (cea mai importanta din perspectiva costurilor generate): a. transportul produselor c. depozitarea produselor b. manipularea produselor d. fluxurile informationale pg.149 _B_ 115. Forma de publicitate care are ca scop de a instaura in randul publicului o atitudine favorabila fata de furnizor (producator sau comerciant) si de a forma o imagine atractiva a firmei respective reprezinta: a. publicitate de reamintire c. publicitate de produs b. publicitate institutionala d. publicitate gratuita _D_ 116. Nu este forma de marketing direct: a. marketingul prin catalog c. marketingul prin e-mail b. telemarketingul d. marketing de relatie pg.233 _D_ 117. Dezvoltarea gamei de produse in directii conexe structurii de baza reprezinta o: a. diversificare orizontala c. diversificare mixta b. diversificare verticala d. diversificare laterala _D_ 118. Sistemul de comunicatie prin care intreprinderea pune in circulatie o idee sau o informatie nu cuprinde unul din urmatoarele elemente: a. o sursa de informatii c. un canal de difuzare a mesajului b. un mesaj d. o cercetare a audientei mesajului _C_ 119. Comunicarea avand drept scop vanzarea unui produs, iar transmiterea mesajului comunicational se va face prin crearea unor stiri este forma de: a. publicitate c. relatii publice b. vanzare directa d. marketing direct pg.209 _A_ 120. Comunicarea directa are ca suport implementarea principiului publicitar AIDA. Conform acestuia, clientul potential vizat prin intermediul campaniei de marketing direct parcurge urmatoarele stadii: a. atentie - interes - dorinta - actiune b. atractie - interes - documentare - atentie c. actiune - informare - dorinta - atentie d. atentie - informare - documentare - achizitie INTRODUCERE IN MARKETING LICENTA 2009 __A__ 1. Segmentarea transversala a pietei: VALIDAT a. reprezinta segmentarea pietelor internationale care presupune formarea de grupuri tinta cu nevoi si comportamente asemanatoare dar cu localizari geografice extrem de diferite c. reprezinta segmentarea pietelor individuale care presupune formarea de grupuri tinta cu nevoi si comportamente asemanatoare dar cu localizari geografice extrem de diferite b. reprezinta segmentarea pietelor locale care presupune formarea de grupuri tinta cu nevoi si comportamente diferite dar cu localizari geografice apropiate d. reprezinta segmentarea pietelor internationale care presupune formarea de grupuri tinta cu localizari geografice apropiate dar cu nevoi si comportamente diferite _B___ 2. Modul in care consumatorii percep un produs real sau potential poarta numele de: 163 VALIDAT a. idee de produs c. concept de produs b. imaginea unui produs d. prototipul produsului _A__ 3. Conflictul vertical al canalului de marketing este conflictul care are loc intre: a. diferitele niveluri ale aceluiasi canal de marketing c. firme la acelasi nivel al canalului de promovare b. diferitele niveluri ale aceluiasi canal de promovare d. firme la acelasi nivel al canalului de marketing _A___ 4. Filosofia lui Henry Ford de "a le oferi oamenilor o masina de orice culoare atata timp cat este neagra", deci de a perfecta productia Modelului T astfel incat costul sau sa poata fi redus si mai multi oameni sa si-l poata permite se incadreaza in: a. conceptul de productie c. conceptul de marketing b. conceptul de produs d. conceptul de marketing societal __D__ 5. Strategia de demarketing este necesara atunci cand cererea este: a. absenta c. in declin b. latenta d. excesiva _C___ 6. Mixul de marketing reprezinta: a. locul pe care acel produs il ocupa relativ cu cele ale concurentei in mintea consumatorilor c. setul de instrumente tactice controlabile pe care compania le combina pentru a obtine raspunsul dorit in piata tinta b. evaluarea de catre o organizatie a nivelului de atractivitate al fiecarui segment de piata si selectarea unuia sau mai multor segmente pe care doreste sa le abordeze d. divizarea pietei in grupuri mai mici de cumparatori, cu nevoi, un comportament si caracteristici distincte, care vor necesita produse sau preturi diferite _D___ 7. Conceptul de marketing nu este similar cu cel de distributie. Scopul final al marketingului este: a. satisfacerea nevoilor si dorintelor consumatorului b. vanzarea si promovarea c. obtinerea de profituri de pe urma volumului de vanzari d. obtinerea de profituri de pe urma satisfaceri nevoilor consumatorilor _B___ 8. Vanzatori care sunt asa de absorbiti de produsele lor incat se concentreaza numai pe dorintele existente si pierd din vedere nevoile de baza ale consumatorilor, realizand imbunatatirea produselor fara a tine cont de cerintele pietei au: a. o srategie de demarketing c. o strategie de remarketing b. miopie de marketing d. un mix de marketing strategic _D___ 9. Analiza BCG (Boston Consulting Group) este: a. o metoda pentru clasificarea stilurilor de siata b. o analiza prin care firma isi elaboreaza strategia promotionala c. o analiza prin care firma isi identifica punctele tari, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile d. o metoda de analiza a portofoliului de afaceri al unei firme _C___ 10. Intranetul: VALIDAT a. leaga o companie de furnizorii si distribuitorii sai c. este o retea care contecteaza oamenii dintr-o companie unul cu celalalt si cu reteaua companiei b. conecteaza consumatorii de toate tipurile, din toata lumea, unul cu celalalt si cu o baza de informatii uimitor de extinsa d. reprezinta legatura firmei cu macromediul _B___ 11. Versiunea pe internet a comertului prin mijloace orale care implica ideea unui mesaj e-mail care este atat de reusit incat clientii vor dori sa-l transmita mai departe prietenilor lor se numeste: a. webcasting c. interstitale b. marketing viral d. marketing societal _A___ 12. Clientii fac parte din: a. micromediu c. macromediu b. mediu intern d. mediu integrat _A___ 13. Este element al micromediului: a. concurenta c. mediul natural b. tehnologia d. comunicarea _C___ 14. Valorile culturale ale unei societati umane fac parte din: a. micromediu c. macromediu b. micromarketing d. macromarketing __C__ 15. Printre componentele micromediului intreprinderii se numara: a. personalul intreprinderii b. structura pe grupe de varsta a clientilor c. furnizorii de forta de munca d. legislatia referitoare la exportul produselor firmei _C___ 16. Cand o societate comerciala a constatat ca a scazut puterea de cumparare a populatiei din Judetul Vaslui datorita cresterii ratei somajului, a studiat: a. mediul demographic c. mediul economic b. micromediul d. macromarketingul __A__ 17. Familia reprezinta cel mai important: VALIDAT a. grup de adeziune c. grup aspirational b. grup de referinta d. lider de opinie _C___ 18. Motivul de cumparare: a. este un proces prin care indivizii selecteaza si interpreteaza informatiile pentru a-si construi o imagine unitara despre lume c. este o nevoie ajunsa la un anumit nivel de intensitate incat impinge persoana sa caute sa o satisfaca b. este o perceptie d. este o dorinta __D__ 19. Puneti in ordine etapele procesul decizional al cumparatorului: 1) Cautarea de informatii, 2) Decizia de cumparare, 3) Comportamentul de dupa cumparare, 4) Recunoasterea nevoii, 5) Evaluarea alternativelor a. 5 - 1 - 4 - 2 - 3 c. 1 - 5 - 4 - 2 - 3 b. 1 - 4 - 5 - 2 - 3 d. 4 - 1 - 5 - 2 - 3 _C___ 20. Dupa Abraham Maslow nevoile cele mai importante se considera a fi: VALIDAT a. nevoile sociale c. nevoile fiziologice b. nevoile de siguranta d. nevoile de autorealizare __B__ 21. Tintirea pietei are loc: VALIDAT a. dupa elaborarea tacticilor de marketing c. dupa realizarea mixului de marketing b. dupa segmentarea pietei d. dupa pozitionarea pe piata _C___ 22. Pozitionarea pe piata: a. este un concept sinonim cu tintirea pietei c. apare dupa tintirea pietei b. apare inainte de segmentarea pietei d. apare dupa segmentarea pietei _C___ 23. Micromarketingul presupune: a. piata nu este segmentata b. segmentarea partiala a pietelor c. segmentarea totala a pietei d. marketing pe nise e. ca firma sa tina cont doar de un segment al pietei _C___ 24. Este element al mixului de marketing din perspectiva vanzatorului de bunuri de consum: a. pozitionarea c. pretul b. planificarea d. personalul _A___ 25. Din perspectiva marketingului, cea mai importanta componenta a micromediului firmei o reprezinta: a. clientii c. actionarii b. salariatii d. furnizorii de marfuri _B___ 26. Pentru a deveni utile segmentele de piata nu este necesar sa fie: a. masurabile c. accesibile b. mici d. diferentiabile _C___ 27. Faza imediat premergatoare maturitatii in cadrul ciclului de viata al produsului este: a. lansarea d. analiza ideilor b. dezvoltarea produsului e. declinul c. cresterea _C___ 28. Nu este etapa a dezvoltarii produselor noi: a. analiza afacerii c. validarea proiectului b. testul de marketing d. dezvoltarea si testarea conceptului _C___ 29. La care dintre produsele de consum comportamentul de cumparare al clientului se caracterizeaza prin preferinta si loialitate puternica fata de marca, efort de cumparare, comparatie scazuta intre marci, sensibilitate scazuta la pret: a. produsele comerciale c. produsele speciale b. produsele necautate d. produsele derivate _C___ 30. In care dintre etapele dezvoltarii produselor noi poate apare prototipul produsului: a. generarea ideilor c. dezvoltarea produsului b. dezvoltarea strategiei de marketing d. dezvoltarea si testarea conceptului _D___ 31. Este caracteristica a serviciilor: a. durabilitatea in timp c. invariabile b. pot fi revandute d. perisabilitatea _B___ 32. Seiko isi apara flancurile dand nume diferite ceasurilor mai scumpe (Seiko Lasalle) si celor mai ieftine (Pulsar). Aceasta strategie de marca se numeste: VALIDAT a. extinderea liniei de produse c. extinderea marcii b. marci multiple d. marci noi __B__ 33. Care dintre conceptele managementului marketingului sustine ca utilizatorii (consumatorii) nu vor cumpara suficiente produse ale organizatiei daca aceasta nu se angajeaza intr-un efort de vanzare si promotional la scara larga: a. conceptul de marketing c. conceptul de marketing societal b. conceptul de vanzare d. conceptul de promovare __C__ 34. Etapa premergatoare dezvoltarii si testarii conceptului de produs nou este: VALIDAT a. crearea ideii c. selectarea ideilor b. dezvoltarea strategiei de marketing d. comercializarea _C___ 35. Etapa de introducere a ciclului de viata al produsului incepe: a. atunci cand apare ideea de produs nou b. dupa generarea ideilor c. atunci cand este lansat noul produs pentru prima oara pe piata d. dupa trierea ideilor _C___ 36. Pretul filmului pentru aparatul de fotografiat se numeste: a. pretul produsului optional c. pretul produsului captiv b. pretul produsului secundar d. pretul produsului legat _B___ 37. Stabilirea unui pret initial mic pentru a intra pe piata mai repede si cu putere, pentru a atrage un numar mare de cumparatori rapid si pentru a castiga un segment mare de piata se numeste: a. stategia de stabilire a pretului prin sondarea pietei b. strategia stabilirii pretului prin patrunderea pe piata c. strategia stabilirii pretului bazata pe valoare d. strategia stabilirii pretului bazata pe competitie _A___ 38. Multe companii care realizeaza noi produse stabilesc initial preturi ridicate pentru a cunoaste veniturile fiecarui segment al pietei. Aceasta strategie de stabilire a pretului se numeste: a. stabilirea pretului prin sondarea pietei b. stabilirea pretului prin patrunderea pe piata c. stabilirea pretului de echilibru d. stabilirea pretului de penetrare pe piata _B___ 39. Asa numita "batalie a marcilor" are loc intre: VALIDAT a. marcile private si marcile de magazine b. marcile producatorilor si marcile private c. marcile autorizate si marcile producatorilor d. marcile comune _C___ 40. Forma pe care o iau nevoile umane dupa cum sunt modelate de cultura si de personalitatea individului poarta numele de: a. nevoie primara c. dorinta b. cerere d. produs _C___ 41. Strategia de marca utilizata de Procter & Gamble pentru detergenti pentru care foloseste nume diferite la fiecare tip de detergent lansat pe piata (Tide, Ariel, etc) se numeste: a. extindere de linie c. multimarci b. extinderea marcii d. marcilor noi __B__ 42. Despre sistemele verticale de distributie administrate se poate afirma ca: a. se bazeaza pe rolul coercitiv al contractului c. rolul juridic al sistemului poate fi asumat doar de producatori b. sunt constituite din firme independente juridic d. dobandirea calitatii de lider al sistemului este influentata nesemnificativ de imaginea firmei si cota sa de piata _A___ 43. Conceptul de comunicare integrata de marketing presupune: VALIDAT a. compania combina cu atentie si coordoneaza multiplele sale canale de comunicare pentru a transmite un mesaj clar, consistent si convingator despre organizatie si produsele sale b. compania utilizeaza mai intai pubilicitatea si ulterior toate celelalte forme de promovare: relatiile publice, vanzarile directe si marketing direct c. compania realizeaza cultivarea unor relatii pe termen lung cu clientii d. compania comunica eficient cu angajatii si actionarii sai _D___ 44. O versiune detaliata a unei idei exprimata in termeni de consum se numeste: a. idee de produs c. imaginea unui produs b. marca de produs d. concept de produs __C__ 45. Posta vocala este o forma a: a. publicitatii c. marketingului direct b. telemarketingului d. promovarii vanzarilor _A___ 46. Este o forma a marketingului direct: VALIDAT a. folosirea e-mail-ului c. relatiile publice b. reducerile de pret d. demonstratia la locul vanzarii __B__ 47. Mediul de marketing al firmei de servicii este format din: VALIDAT a. micromediu si macromediu b. mediu intern si mediul extern c. mediu national si mediu international d. mediu extern, micromediu si macromediu _D___ 48. Imaginea unui produs este: VALIDAT a. o etapa in segmentarea pietelor c. marca prin care se readuce in memoria consumatorului anumite atribute ale produsului b. satisfactia pe care o simte consumatorul d. proprie fiecarui individ _B___ 49. Lanturile voluntare sunt organizate de: a. detailisti c. producatori b. angrosisti d. liderii de opinie _D___ 50. Sunt organizatii constituite doar din detailisti: a. lanturi corporatie c. organizatii franciza b. lanturi pe baza de voluntariat d. cooperative en detail _D___ 51. Lanturi pe baza de voluntariat sunt: a. grupuri de detailisti independenti care se constituie intr-o organizatie si isi promoveaza imaginea impreuna c. grup de detailisti independenti care se asociaza pentru a face achizitii en-gros in comun, distributii si promovare comune b. sunt grupuri de doua sau mai multe magazine cu un proprietar comun, un producator, ceea ce le ofera multe avantaje comparativ cu magazinele independente d. grupuri de detailisti independenti sponsorizati de un vanzator en-gros, care cumpara si gestioneaza marfa impreuna __B__ 52. Alegeti varianta care este corecta: a. Comertul electronic face parte din sistemul de plati electronice c. Comertul electronic se refera la procese de vinzare si cumparare pe baza intranetului b. Comertul electronic este mai specific decat afacerile electronice d. Afacerile electronice sunt mai putin largi decit comertul electronic __A__ 53. Retelele de comert particulare: a. ofera vanzatorilor un control mai mare asupra prezentarii produselor si le permite acestora sa realizeze relatii mai stranse cu vanzatorii si cumparatorii, furnizand servicii cu valoare adaugata c. ofera vanzatorilor un control mai mare asupra prezentarii produselor si permite acestora sa realizeze schimburi unilaterale cu clientii b. ofera vanzatorilor un control mai mic asupra prezentarii produselor, dar o viteza mai mare a tranzactiilor online d. ofera vanzatorilor un control mai mic asupra prezentarii produselor, si in acelasi timp o siguranta mai mare a tranzactiilor __D__ 54. Conceptul de marketing societal: VALIDAT a. pune accent pe satisfacerea superioara a nevoilor consumatorilor b. crearea unei retele de marketing formata din companie, precum si toti detinatorii de interese: clienti, angajati, furnizori, distribuitori, detailisti, agentii de publicitate etc., cu care organizatia a construit relatii de afaceri reciproc avantajoase c. pune accent pe satisfacerea superioara a nevoilor consumatorilor si maximizarea profiturilor d. sa ofere valoare superioara clientilor in asa fel incat sa mentina sau sa imbunatateasca bunastarea viitoare a consumatorului si a societatii in ansamblu __B__ 55. O declaratie de misiune trebuie sa fie: VALIDAT a. formala c. informala b. o afirmare a scopului organizatiei d. extinsa __C__ 56. Este etapa a planului de marketing: a. platforma de marketing c. strategiile de marketing b. generarea ideilor d. testarea produsului _D___ 57. Disonanta cognitiva: VALIDAT a. apare in etapa de cautare a informatiilor deoarece consumatorul nu are acces la informatii despre produs b. apare in comportamentul de dupa cumparare atunci cand produsul se strica dupa prima utilizare c. apare in etapa de cautare a informatiilor deoarece consumatorul ar trebui sa caute mai multe informatii si nu are timp d. apare in comportamentul de dupa cumparare _B___ 58. Teoria lui Sigmund Freud privind comportamentul consumatorilor se refera la: a. comportamentul consumatorului pentru a fi inteles trebuie studiat procesul de perceptie a unor stimuli de catre acesta b. indivizii nu constientizeaza de cele mai multe ori adevaratele resorturi psihologice care le contureaza comportamentul c. nevoile umane sunt aranjate pe o scara ierarhica, incepand de la cea mai imperioasa pe treapta cea mai de jos, pana la cea mai putin imperioasa pe treapta de sus d. comportamentul consumatorului este diferit in functie de ciclul de viata al produsului achizitionat __A__ 59. Care din categoriile de informatii de mai jos permite, printre altele, caracterizarea motivatiei cumpararii sau necumpararii: VALIDAT a. de ce se cumpara? c. cine a cumparat? b. ce s-a cumparat? d. ce intentii de cumparare exista? _D___ 60. In ce etapa din procesul de adoptare a unui produs nou de catre o persoana poate apare disonanta cognitiva: VALIDAT a. decizia de cumparare c. cautarea de informatii b. evaluarea alternativelor d. comportamentul de dupa cumparare _C___ 61. O nisa de piata este: a. categorie de consumatori care reactioneaza in mod asemanator la anumiti stimuli de marketing c. un grup mai restrans de consumatori obtinut in urma divizarii unui segment de piata in subsegmente b. un grup de consumatori mai mare decat segmentul de piata d. numit si micromarketing _C___ 62. Prin marketing concentrat se incearca sa se obtina: VALIDAT a. un procent redus dintr-o piata vasta c. un procent mare dintr-un segment mic de piata b. un procent mare dintr-o piata vasta d. un procent mic dintr-un segment mic de piata _C___ 63. Numarul produselor distincte incorporate intr-o linie de produse formeaza: VALIDAT a. lungimea gamei de produs c. adancimea gamei de produs b. largimea gamei de produs d. complexitatea gamei de produs __D__ 64. Lungimea canalului de marketing dintre producator si cumparatorul final se diminueaza prin: a. scaderea distantei dintre producator si cumparatorul final b. renuntarea de catre producator la una dintre firmele similare care distribuie produsul sau c. concentrarea distributiei intr-o anumita zona geografica d. renuntarea la un anumit nivel din canalul de marketing _D___ 65. Etapa numita testul de marketing: VALIDAT a. are loc atunci cand produsul este comercializat prima data b. se face dupa crearea prototipului c. are loc dupa dezvoltarea conceptului de produs nou d. este o etapa imediat premergatoare comerializarii pe piata a produsului, in dezvoltarea noilor produse __D__ 66. In ceea ce priveste micromarketingul nu este adevarat enuntul: VALIDAT a. micromarketingul inseamna personalizarea produselor si programelor de marketing astfel incat acestea sa se adreseze unor locatii diferite si gusturilor fiecarui client in parte b. micromarketingul include marketingul local si marketingul individual c. micromarketingul presupune segmentarea totala a pietei d. in cazul micromarketingului piata nu este segmentata _B___ 67. Marketingul direct: a. consta in prezentarea facuta de agentii de vanzari ai firmei cu scopul de a face vanzari si de a dezvolta relatii cu clientii b. consta in legaturi directe cu anumiti clienti tinta, alesi cu grija pentru a obtine atat o vanzare imediata, dar si pentru a cultiva o relatie de durata c. are ca scop construirea unor relatii bune cu diferitele tipuri de public ale companiei d. este un concept echivalent cu vanzarile directe __C__ 68. Marketingul de relatii inseamna ca vanzatorii trebuie sa se concentreze asupra: a. gestionarii produselor c. gestionarii clientilor, ca si a produselor lor b. cresterii permanente a profiturilor firmei prin convingerea consumatorilor, in urma unei campanii, sa cumpere o cantitate cat mare d. scaderii preturilor si prin aceasta crescand satisfacerea consumatorilor _A/D?___ 69. Nu este element al mixului de marketing din perspectiva vanzatorului de bunuri fizice: a. personal c. distributie b. cost d. comunicare _D___ 70. Nu este avantaj al segmentarii pietei de catre firma: a. actiunile de marketing concepute in cadrul si pentru un segment determinat sunt necesare sa fie mai bine adaptate, deci mai eficace decat actiunile generale si globale b. intreprinderea care a studiat in profunzime un anume segment al pietei se afla in raport cu concurenta, intr-o pozitie puternica c. cunosterea mai buna a nevoilor consumatorilor decat daca firma analizeaza piata in general d. actiunile de marketing sunt indreptate catre putini consumatori si randamentul firmei este foarte mic decat daca ar fi indreptate spre toata piata _C___ 71. Pozitionarea pe piata: a. este un concept sinonim cu tintirea pietei b. apare inainte de tintirea pietei c. apare dupa tintirea pietei d. nu exista un astfel de concept __B__ 72. Este element al mixului de marketing din perspectiva vanzatorului: a. publicul c. planificare b. distributia d. cost _C___ 73. Controlul strategic de marketing implica: a. verificarea performantelor actuale in functie de planul anual si luarea de masuri corective acolo unde este necesar c. analizarea strategiilor companiei in comparatie cu oportunitatile oferite de mediul extern b. evaluarea de catre o organizatie a nivelului de atractivitate al fiecarui segment de piata si selectarea unuia sau mai multor segmente pe care doreste sa le abordeze d. realizarea vanzarilor, profiturilor si a altor scopuri din planul anual _C___ 74. Auditul de marketing reprezinta: a. divizarea pietei in grupuri mai mici de cumparatori, cu nevoi, un comportament si caracteristici distincte, care vor necesita produse sau mixuri de marketing diferite c. o examinare cuprinzatoare, sistematica, independenta si periodica a mediului, obiectivelor, strategiilor si activitatilor unei companii pentru a determina zonele problema si oportunitatile b. evaluarea de catre o organizatie a nivelului de atractivitate al fiecarui segment de piata si selectarea unuia sau mai multor segmente pe care doreste sa le abordeze d. combinarea instrumentelor tactice de marketing, referitoare la produs, pret, distributie (plasament) si promovare, pentru a influenta piata vizata _B___ 75. Stabiliti ordinea urmatoarelor componente, in functie de succesiunea lor intr-un plan de marketing: 1) Analiza amenintarilor si oportunitatilor, 2) Strategia de marketing, 3) Bugete, 4) Rezumat, 5) Obiective si probleme, 6) Situatia prezenta de piata, 7) Programe de actiune, 8) Controale a. 6 - 2 - 5 - 1 - 7 - 3 - 8 - 4 c. 4 - 6 - 2 - 5 - 1 - 3 - 7 - 8 b. 4 - 6 - 1 - 5 - 2 - 7 - 3 - 8 d. 6 - 2 - 1 - 5 - 3 - 7 - 4 - 8 _A___ 76. Organizarea departamentului de marketing pe criteriul produselor apare la: a. Procter&Gamble c. BCG b. Teatrul National din Bucuresti d. Carrefour _A___ 77. Tickerele sunt: a. afise publicitare on-line care se misca pe suprafata ecranului calculatorului c. sponsorizari pentru continutul site-ului b. site-uri web de marketing in domeniul C2C d. asociatii ale consumatorilor pe internet _B___ 78. Celor trei procese perceptuale care fac ca oamenii sa percepa in mod diferit acelasi stimul sunt: a. disonanta cognitiva, atentie distributiva, perceptie selectiva c. deformare selectiva, retentie selectiva, perceptie selectiva b. atentie selectiva, deformare selectiva, retentie selectiva d. disonanta cognitiva, atentie selectiva, retentie selectiva _A___ 79. Fac parte din categoria factorilor care se interpun intre intentia de cumparare si decizia de cumparare: a. atitudinea celorlalti c. disonanta cognitiva b. publicitatea subliminala d. atentia distributiva _C___ 80. Disonanta cognitiva reprezinta: a. tendinta oamenilor de a selecta majoritatea informatiilor la care sunt expusi c. o stare de insatisfactie a cumparatorului cauzata de o nepotrivire, intre asteptari si ceea ce ofera in realitate produsul, aparuta dupa achizitionarea acestuia b. inclinatia oamenilor spre a retine informatiile care nu intra in conflict cu atitudinile si parerile lor d. tendinta oamenilor de a interpreta informatiile intr-un mod care se pliaza pe conceptiile lor anterioare _B___ 81. In procesul decizional al cumparatorului, cautarea informatiilor este etapa imediat premergatoare: a. recunoasterii nevoii c. maturitatii b. evaluarii alternativelor d. deciziei de cumparare _B___ 82. In ce dimensiune a stilului de viata este inclusa familia? a. activitati c. opinii b. interese d. decizii __A__ 83. Evaluarea de catre o organizatie a nivelului de atractivitate al fiecarui segment de piata si selectarea unuia sau mai multor segmente pe care doreste sa le abordeze constituie: a. tintirea pietei c. mixul de marketing b. planul de marketing d. auditul de marketing _C___ 84. Discount-ul functional este: VALIDAT a. o reducere de pret pentru cumparatorii de volume mari b. o reducere de pret pentru cumparatorii care isi platesc facturile cu promtitudine c. o reducere de pret oferita de vanzator membrilor retelei de comert care indeplinesc diverse functii precum vanzarea si stocarea d. o reducere de pret pentru cumparatorii care achizitioneaza produse in afara sezonului __C__ 85. Pachetele cu pret redus sunt instrumente ale: VALIDAT a. relatiilor publice c. promovarii vanzarilor b. publicitatii d. marketingului direct _B___ 86. Lanturile de magazine sunt grupuri de doua sau mai multe magazine care: VALIDAT a. sunt coordonate de un vanzator en-gros c. se mai numesc si lanturi corporatie b. au un proprietar comun d. sunt sisteme conventionale de marketing _B___ 87. Ca functii logistice indeplinite de intermediari pot fi enumerate: 1. transportul; 2. stocarea; 3. finantarea; 4. asumarea riscurilor; 5. depozitarea; 6. vanzarea; 7. manipularea marfurilor VALIDAT a. 1 - 3 - 4 - 7 c. 2 - 3 - 4 - 6 b. 1 - 2 - 5 - 7 d. 3 - 4 - 6 - 7 _D___ 88. Conflictul orizontal al canalului de marketing este conflictul care are loc: VALIDAT a. diferitele niveluri ale aceluiasi canal de marketing c. intre firme la acelasi nivel al canalului de promovare b. diferitele niveluri ale aceluiasi canal de promovare d. intre firme la acelasi nivel al canalului de marketing _B___ 89. Evenimentele speciale ca oganizarea unei manifestari pentru a sarbatori 50 de ani de la infiintarea intreprinderii face parte din tehnicile specifice: a. publicitatii c. marketingului direct b. relatiilor publice d. comunicarii interne _A___ 90. De cele mai multe ori, furniturile se vand prin distributie: a. intensiva c. endogena b. selectiva d. exclusiva _C___ 91. In faza de introducere a unui produs pe piata: a. vanzarile sunt mari d. avantajele produsului sunt bine cunoscute b. consumatorii cauta produsul e. accentul se pune pe cresterea rapida a cotei de piata c. este necesara o promovare mai intensa __C__ 92. Pentru a deveni utile, segmentele de piata trebuie sa fie: a. masurabile, accesibile, substantiale, diferentiabile b. substantiale, inaccesibile, masurabile, eficace c. eficace, diferentiabile, accesibile, substantiale, masurabile d. mici, eficace, inaccesibile, masurabile, diferentiabile, obiective __A__ 93. Este nivel de produs: a. produsul real c. avantaj concurential b. produsul competitional d. produs integrat __A__ 94. Nivelurile de produs sunt: a. esenta produsului, produsul real, produsul completat b. produsul real, produsul completat c. produsul, serviciul, ideea d. produsul de baza, produsul imbunatatit _B___ 95. Etapa care succede etapa de crestere in cadrul ciclului de viata al produsului este: a. introducere c. declin b. maturitate d. avant _C___ 96. Numarul de versiuni oferit de fiecare produs al liniei de produse formeaza: a. lungimea gamei de produse c. adancimea gamei de produse b. largimea gamei de produse d. complexitatea gamei de produse _D___ 97. Apelarea la intermediari se recomanda in cazul intreprinderilor producatoare care: VALIDAT a. se confrunta cu o cerere sezoniera c. pot obtine economii de scara in domeniul distributiei b. dispun de resursele necesare construirii unei forte de vanzare proprii d. sunt capabile sa indeplineasca exigentele clientilor, oferind servicii cu costuri mai mari decat cele ale intermediarilor _B___ 98. Cuprinderea de catre o societate comerciala, in cadrul unei verigi (secvente) de distributie a unui numar cat mai mare de unitati reprezinta integrarea canalului de marketing: a. verticala c. laterala b. orizontala d. paralela B___ 99. Strategia legata de marca, care se refera la indepartarea marcilor mai slabe si concentrarea fondurilor de marketing numai asupra marcilor care pot obtine in categoriile lor pozitiile unu sau doi din punct de vedere al cotelor lor de piata poarta numele de: a. strategie multibranding c. strategie interbrand b. strategie megabrand d. strategie multicanal _B___ 100. In distributie prin sistem hibrid de marketing se intelege: a. folosirea unui singur canal de distributie pentru a vinde pe o singura piata sau segment de piata c. infiintarea de catre o firma a doua canale de distributie pentru ca marfa sa ajunga la mai multe segmente de clienti b. infiintarea de catre o firma a doua sau mai multe canale de distributie pentru ca marfa sa ajunga la unul sau mai multe segmente de clienti d. utilizarea simultana atat a formelor de distributie proprii cat si apelarea la serviciile intermediarilor __B__ 101. Diversele faze ale unui canal de marketing pot fi combinate sub conducerea unui leader, in cazul canalului de marketing: a. lateral c. direct b. vertical d. dual _C___ 102. Este considerat cel mai popular tip de sistem vertical de marketing: a. corporativ c. contractual b. administrat d. conventional _B___ 103. Oganizarea unei manifestari pentru a sarbatori 50 de ani de la infiintarea intreprinderii face parte din tehnicile specifice: a. publicitatii c. promovarea vanzarilor b. relatiilor publice d. comunicarii interne _B__ 104. Cuponul este o metoda specifica: a. publicitatii c. publicitatii gratuite b. promovarii vanzarilor d. relatiilor publice _B___ 105. Reprezinta o metoda de stabilire a bugetului alocat publicitatii: a. procent din bugetul intregii activitati de marketing pe o anumita perioada c. metoda probabilitatilor b. metoda paritatii competitive d. metoda drumului critic _C___ 106. Constituie componenta a retributiei fortelor de vanzare: a. rabaturile pentru activitatile promotionale c. avantajele suplimentare b. recuperarea datoriilor d. cheltuieli nedecontabile _C__ 107. Nu sunt metode specifice promovarii vanzarilor: a. demonstratia c. lobby-ul b. expozitiile comerciale d. reducerea promotionala a pretului __C__ 108. Agentul finantator al unei actiuni de publicitate nu poate fi: a. producatorul c. consumatorul b. intermediarul d. distribuitorul __A__ 109. Care forma de publicitate are ca scop crearea cererii primare pentru o marca: a. publicitatea informativa c. publicitatea comparativa b. publicitatea persuasiva d. publicitatea de reamintire B____ 110. Este metoda de stabilire a bugetului pentru publicitate: a. metoda procentajului din achizitii c. metoda negocierilor si pretului minim b. metoda obiectivelor si sarcinilor d. metoda bugetului in functie de nevoile clientilor